maanantai 22. elokuuta 2011
Kojetaulu loistaa
Meillä on vähän paha tapa pitää autosta huolta vasta, kun joku merkkivalo syttyy. Viime viikolla pissapojan merkkivalo pärähti päälle, mutta ei me nyt sen kanssa niin jaksettu kiirehtiä. Eilen sen rinnalle vuorostaan ilmestyi bensatankin varoitusvalo. No onneksi sen jälkeen voi kuitenkin ajella vielä kevyesti parikymmentä mailia (kokeiltu on). Kahden valon palaessa ei kuitenkaan pokka enää pitänyt, niin kaivoin sitten aamulla lasinpesunestepönikän esiin ja täytin pissapojan ennen töihin lähtöä. Ja kas kummaa, kojetaulussa loisti edelleen kaksi valoa. Bensavalo oli näet saanut seurakseen rengaspainevalon. Hetken vielä emmin, että josko sitten illalla kotiin tullessa käväisisin huoltsikan kautta. Liikennevaloista lähtiessä edellä oleva auto kuitenkin kurvasi bensatankille, niin päätin sitten ottaa mallia ja hoitaa asiat kuntoon saman tein. Nyt meitä muistuttaa enää jakoavaimen kuva aina autoa käynnistettäessä, että seuraava määräaikaishuolto lähestyy. Ehkä huoltopojat sitten vaihtaa öljyt ennen kuin seuraava valo syttyy kojetauluun...
Tunnisteet:
Hajamielinen tohtori kertoo,
Muuten vaan
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
5 kommenttia:
Kyllähän autoa noinkin voi käsitellä, kun on riittävän rohkea.
Meillä ajetaan tankille jo, kun mittari näyttää vähän alle puolta ja ihan heti pissa"henkilön" valon vähäkin varoittaessa se täytetään.
Muutama vuosi takaperin ajettiin tankki niin tyhjäksi, että loppukilometri ajettiin pelkällä hajulla. Lapinreissulla,kun ei ollutkaan huoltoasemaa matkalla, oli pakko vain ajaa kunnes sellainen löytyi.
Oli todella jännittynyt olo jo pitkän aikaa ja helpotus oli suuri, kun Rukan huippu tuli näkösälle. Siitä olisi jo pystynyt kävellen hakemaan tankin täytettä sen verran, kun perille olisi tarvinnut. Meillä valo paloi ainakin 40-60 kilometriä, sitä ei siinä jännityksessä tarkasti muistanut katsoa.
Moi kiitos vaan itsellenne kesälomaseurasta ja lintsireissusta.
Mulle on käynyt kerran niin, että Salosta lähteissäni piti tankata mondeo kun varoitusvalo paloi jo.. somerolle sentään 35 km.. huoltoasemalla ei ketään ja mun bensaluukun vipu on kuljettajan penkin vieressä ja bensaluukku on taas kuljettajan puolella.. vivusta se ei auennutkaan talvisaikana, olis jonkun tarvinnut samaan aikaan olla vetäisemässä se luukku auki kun toinen vetää tästä sisällä olevasta vivusta..eikä mun kädet ihan ylttynyt..hermostuin ja ajattelin että kokeillaan jospa se somerolle riittäis..siellä ainakin on vielä palveluasema joka on harvinaisuus, mutta niin kiva juttu. Kun sitten höyryillä laskin mäkeä alas somerolla ja pääsin kuin pääsinkin someron essolle.. niin tankkaaja tuli heti ja alkoi tankata.... saikin sinne 68 litraa kun mondeossa sentään on vain 65 litran tankki....mahtoiko esson mittari kiertää vähän tiuhempaan ...mutta taisi se aika tyhjä olla ;-))) Jokos muuten on työlupa tullut??
Mitäs sanotte sitten semmoiseen holtittomuuteen,että Saabin takaluukku on ruostunut kokonaan puhki ja sadevesi virtaa vapaasti sisään ja ulos !
Sattuu sitä näköjään muillekin. Ei me ehkä ollakaan niin kauheita huithapeleita.
Marketta vei kyllä omalla tarinallaan voiton. Mutta on se vaan hyvä, että vesi pääsee sitten sentään poiskin sieltä takakontista.
Sirpa: Ei oo vielä työlupa kolahtanut postiluukkuun, mutta nettiseurannasta paljastui että päätös on sentään vihdoinkin tehty. Vielä pitää siis hetki odotella...
Lähetä kommentti