tiistai 15. syyskuuta 2015

Lahjoja: Kiinalaiset paperileikkeet

Olen miettinyt jo jonkin aikaa, että haluaisin esitellä kaikkia kivoja juttuja joilla olen koristellut työpöytäni. Saan nimittäin aina välillä lahjoja joko Ricessa vierailevilta delegaatioilta, tai sitten meidän kansainvälisiltä opiskelijoilta ja tutkijoilta. Etenkin Kiinassa tuntuu olevan todella yleistä antaa pieniä lahjoja kaikille, jotka ovat jollain tavalla avuksi, joten mulla on paljon kivoja kiinalaisia koristejuttuja esiteltävänä. Sain sitten eräänä hiljaisena työpäivänä vähän kuvatuksi mun työpöydän "sisustusta" ja laittelen näitä kuvia tänne blogiin aina vähän kerrallaan.
Aloitetaan kiinalaisilla paperileikkauksilla, jotka tuntuvat olevan melko tyypillisiä lahjoja. Minulla on niitä kaksi paketillista. Olen yrittänyt muistaa kirjoittaa lahjan taakse aina ylös keneltä olen sen saanut, mutta valitettavasti en millään muista keneltä tai mistä hyvästä tämä lintukuvioita sisältävä paketti on peräisin.
Toisen paketin sain lahjaksi yhdeltä meidän kiinalaiselta opiskelijalta, kun palautin hänelle kadottamansa puhelimen. Yritin kyllä sanoa ettei lahja ole tarpeen, mutta hän halusi siitä huolimatta antaa minulle paketillisen panda-aiheisia paperileikkeitä.
Nämä tällaiset paperileikkeet ovat minusta valtavan hienoja ja todella taidokkaasti tehtyjä, mutta valitettavasti ne eivät paketeissaan pääse oikein esille. Hyviä ehdotuksia niiden parempaan hyödyntämiseen otetaan siis vastaan!

Ei kommentteja: