torstai 25. elokuuta 2011

Matonpesun riskit ja vaarat

Jouduin lähtemään tiistaina evakkoon aamupäivän ajaksi, kun oltiin varattu uuden vuokrasopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä meille luvattu ilmainen kokolattiamatonpesu. Seikkailin ympäriinsä, mutta ylivoimaisesti suurimman osan ajasta kulutin lähiostarin kirjakaupassa. Borders-ketju on sulkemassa konkurssin vuoksi kaikki liikkeensä, joten varastot myydään alennushinnoin pois. Ja missä on hyllymetreittäin alennuskirjoja, siellä olen myös minä, jopa tuntikausia. Osoitin kuitenkin kerrassaan uskomatonta itsehillintää ja ostin vain sellaisia teoksia, joita olisin vähintään harkinnut vakavasti myös normaalihintaisina.
The Books of Magic oli vakava puute mun muuten varsin kattavassa Neilin kirjoittamien sarjakuvien kokoelmassa.
No hei, Neil on mun heikkous...
Tämä ei ole Neilin tekemä, vaikka mieheen tavallaan liittyykin. Yhden Sandmanin kuvittajan, Jill Thompsonin, pikku-Endless kirja oli yksinkertaisesti pakko-ostos kun osui silmiin.
Luettuani taannoin Cormac McCarthyn The Road -kirjan, vaikutuin niin paljon, että olen siitä asti halunnut lukea myös kirjailijan muun tuotannon. Seuraavana vuorossa siis All the Pretty Horses.
Kuorrutuksena kakun päällä Michael Enden The Neverending Story. Minä rakastin pienenä tähän kirjaan perustuvaa Päättymätön tarina -elokuvaa ja muistan haaveilleeni kirjan lukemisesta siitä asti. Jotenkin se on kuitenkin vuosien varrella unohtunut, kunnes bongasin sen tiistaina hyllystä ja nappasin välittömästi tiukkaan otteeseen. Nyt olen kirjan puolivälissä ja palan halusta saada se loppuun, jonka jälkeen on pakko etsiä kyseinen leffa jostain käsiini ja katsoa uudelleen.

Rakastaako joku muu Päättymätöntä tarinaa?

Ei kommentteja: