torstai 16. lokakuuta 2014

NYC

Käytiin elokuussa kesän päätteeksi viettämässä pitkä viikonloppu New Yorkissa, jonne Markettakin lensi Suomesta meitä tapaamaan. Oli ihan tosi kiva viettää aikaa Marketan kanssa, jonka lisäksi päästiin näkemään myös meidän New Yorkiin muuttaneita kavereita. Tässä pikakertaus siitä mitä meidän minilomaan kuului.

Torstai
Kolmas kerta New Yorkissa, mutta eka kerta kun lennettiin LaGuardian kentälle, jonne laskeutuessaan kone kiertää Manhattanin yltä. Se oli melkoisen vaikuttava kokemus, vaikka muuten New Yorkista onkin useamman vierailun yhteydessä se suurin uutuudenviehätys laantunut.
Oltiin samassa hotellissa kuin viimeksi, mutta tällä kertaa meidät oltiin yllärinä siirretty niiden paremmalle puolelle. Tarkoittaa mm. ilmaista nettiä (mikä siinä on, että kaikissa halvimmissakin motelleissa on täällä aina ilmainen netti, mutta mitä kalliimpi luksushotelli, sitä enemmän nettiyhteydestä yleensä vuorokaudessa velotetaan?!), aamiaista, sekä joka iltaista happy houria hotellin loungessa. Tää taitaa vastaisuudessakin olla meidän vakiohotelli Manhattanilla, etenkin kun sijaintikin on mitä mainioin. Ei sillä, en mä Times Squaresta vieläkään innostu, mutta se on hyvin keskeisellä paikalla kuitenkin.
Ihan todella pikaisen hotellipysähdyksen jälkeen kiidettiin Lincoln Centeriin treffaamaan kaveria, joka ennen illallista tarjosi meille pikaisen tutustumiskierroksen Juilliardissa, missä se on nykyään töissä. Ei oo muuten kyseisessä työpaikankaan sijainnissa mitään moitittavaa.

Perjantai
Ville ja Marketta lähti tutustumaan Guggenheim-museoon, ja minä menin kaverin kanssa monen tunnin lounaalle juoruilemaan käymään läpi kaikki viimeisten kuukausien tapahtumat. Oli ihan huippua vaan hengailla ja höpöttää!
Illaksi meillä oli liput Broadwaylle katsomaan Phantom of the Opera. Me oltiin Villen kanssa nähty siitä kiertueversio, mutta se on sen verta hyvä ettei haitannut yhtään mennä katsomaan uudelleen. Etenkin kun minusta ne vanhat Broadway-teatterit on itsessäänkin jo näkemisen arvoisia, ihan mahtavat puitteet siis upealle musikaalille.

Lauantai
Suunnattiin kaverin suosituksesta Manhattanin eteläkärjen tuntumassa sijaitsevalle Governor’s Islandille viettämään lauantaipäivää. Suositus osoittautui tosi hyväksi, saari oli nimittäin just hauska kohde jonne ei välttämättä olisi tullut muuten koskaan päädyttyä. Mulle tuli vähän mieleen Suomenlinna, mutta ihan pikkusen erilaisilla maisemilla.
Governor’s Islandin jälkeen käveltiin ympäriinsä eteläisempää Manhattania ja käytiin katsastamassa sekä Wall Street että 9/11 Memorial, jonka jälkeen kaivattiin kaikki pientä lepohetkeä hotellilla.
Illalla lähdettiin yhdessä Metropolitan Museum of Artiin, jossa me tosin Villen kanssa vietettiin vaan pieni hetki, ennen kuin suunnattiin illalliselle kavereiden kanssa Marketan jäädessä tutustumaan museoon paremmin. Ilalllisen jälkeen kaverit vei meidät niiden kantapubiin, josta kiltisti ihan melkein heti puolenyön jälkeen huristeltiin taksilla takaisin hotellille.

Sunnuntai
Marketta halusi käydä Museum of Modern Artissa, ja koska me oltiin kierretty MoMA jo viime visiitillä, saatiin me tilaisuus viettää vielä vähän aikaa kavereiden kanssa yhteisen lounaan merkeissä. Meidän lounaan ja Marketan museovisiitin jälkeen käveltiin ympäriinsä ja päädyttiin mm. Rockefeller Centeriin katselemaan maisemia. Ja sit vaan vietettiin mukavasti aikaa yhdessä.
Maanantaina olikin sitten aika lentää takaisin Houstoniin todella hauskan miniloman päätteeksi.

Unknown kirjoitti...

Joo, oon kade. Ei muuta...

:D

Andy kirjoitti...

Haha, sun pitää ens kerralla tulla mukaan! :)

Rauni kirjoitti...

Hienoja kuvia.
Mukava, että teillä oli hauska loma.
Toivottavasti vielä mekin nähdään ihan silmästä silmään.
Sitä odotellen terkkuja.

Andy kirjoitti...

Kiitos! Oli kyllä ihan tosi kiva loma. Ja eiköhän me sentään vielä joskus nähdä. ;)

Marketta kirjoitti...

Oli tosiaan antoisa reissu, lämmin kiitos sekä seurasta että opastuksesta. Käytännössä kyseessä oli ensi visiitti NYssä lukuunottamatta lyhyttä pikapyrähdystä kauan kauan sitten, josta ei enää juuri muistikuvia ole.Sen verran teki aikaero kiusaa, että toisena iltana olin aivan vähällä nukahtaa sinänsä hienoon Phantom of the Operaan kesken kaiken. Taidemuseot olivat aivan upeita, ja katuvilinä kiehtovaa.Toivottavasti tulee vielä uusiakin tilaisuuksia vierailla tuossa Isossa Omenassa.

Andy kirjoitti...

Kiitos itsellesi, meilläkin oli ihan huippuminiloma. :)

New York on kyllä kiva kaupunki, ehdottomasti suosittelemme uusia visiittejä.