torstai 28. lokakuuta 2010

Täällä jälleen!

Yllätin vähän itsenikin kun päädyin pitämään pitkän blogiloman vieraiden täällä ollessa, mutta nytpä on sitten senkin edestä kerrottavaa. Yritän saada lomaraportteja väsäiltyä vähitellen, mutta aloitetaan nyt tekstillä jonka Iitu kirjoitti blogia varten, kuten meidän vierailla on ennenkin ollut tapana (tai osalla on, jotkut ei vaan saa aikaiseksi...).

Kiitos Tarja ja Ville!

Oli taas kiva tulla tänne Houstoniin ja varsinkin kun meille oli luvattu ikimuistoinen matka. Ja sitähän se olikin! Kun tultiin lentokentälle Tarja ja Ville oli meitä vastassa. Vaihdettiin kuulumiset ja halattiin ja lähdettiin hakemaan autoa. Meidän vuokra-auto oli ihana! Sellainen Chevrolet Suburban… Sen kanssa ajettiin tänne Tarjan ja Villen asuntoon. Seuraava päivä oli kiva! Minä, äiti ja Emppu mentiin katsomaan Tarjan ja Villen kanssa Texansien peliä! Mummo ja vaari katselivat peliä telkkarista. Vaikka pelin loppu menikin vähän jännäksi, niin Texansit voitti. Tietenkin! Pelissä oli mahtava tunnelma ja vaikka äiti yritti olla niin ettei muka kiinnosta..... Kyllä sekin lopulta pääsi mukaan. ...Vaikka ei mitään pelistä ymmärtänytkään.

Seuraavana päivänä oli edessä alkava automatka meidän vuokra-autolla. Matkasimme kaksi päivää (tietysti välillä yöt nukuttiin motelleissa) ja kolmantena päivänä saavuimme Grand Canyonille. Siellä oli upeaa! Koko maisema oli aivan mahtava! Se oli käsittämättömän suuri. Kun käveltiin sinne alaspäin pitkin Canyonia sai vähän edes perspektiiviä sen koosta. Mutta hyvin vähän. Ei sitä kokoa voi edes tajuta. Se oli mahtava reissu. Tulimme kaksi päivää myös takaisin. Olihan matkallakin ihmeitä nähtävänä. Pysähdyimme menomatkalla meteoriitti kraaterille. Se oli iso kuoppa keskellä ei mitään. Kuopan pohjalle oli laitettu ihmisen kokoinen pahvinen astronautti. Sitä sai katsottua paljaallakin silmällä mutta sen näki paremmin kaukoputkella. Siitä tajusi, kuinka syvä kuoppa on. No äidille oli jo huippu nähtävyys, kun ajettiin Route 66. No onkohan sukuvikaa äidillä ja tyttärellä? Itse innostuin Los Angelesin kyltistä niin, että siitä piti ottaa kuva... No tulomatkalla pysähdyimme Saguaro puistoon. Arizona on kai ainoa paikka, jossa niitä kaktuksia kasvaa. Siellä oli kivaa ja aikas upeaa. Reissu oli siis kokonaisuudessaan tosi tosi upea! Hienoa ja hauskaa oli! Kiitos Tarja ja Ville!

Kun päästiin taas tänne ”kotiin”, oli kivaa vaan olla. Ennen kuin alkoi armoton shoppailu-urakka. Sunnuntaina vielä Galvestoniin uimaan, koska Ville joutui töihin meidän vierailun toisella viikolla. No maanantaina sitten shoppailtiin. Tiistaina käytiin Nasassa ja oli tosi kivaa! Keskiviikkona taas shopiti shopiti... Viimeisenä iltana Tarja ja Ville vei meidät mini huvipuistoon. Siellä oli tosi kivaa! Tänään torstaina lähdetään valitettavasti kohti kotia. Ikävä tulee tänne Houstoniin ja Tarjaa ja Villeä! En mä ainakaan haluis lähteä. Varmaan tulen vielä uudestaan tänne! Vaikka Tarja ja Ville ei asuisi täällä, tulen sitten joskus vaikka lomalle. Mutta taas Tarja ja Ville järjesti meille ikimuistoisen loman! Ei tätäkään reissua ihan heti unohda! Mutta kuten sanoin ikävä tulee Tarjaa ja Villeä sekä ihanaa Amerikkaa, varsinkin Houstonia!

Teitä, Tarja ja Ville, tulee ikävä!
Sydämellä Iitu

Kiitos itsellesi muru, jouluna nähdään taas!

rauni kirjoitti...

Noihin Iitun sanoihin voimme me muutkin vieraat osaliistua täysin sydämin.