tiistai 9. joulukuuta 2014

Fredericksburg, osa 1

Otin viime viikolla pitkän Kiitospäivän viikonlopun jatkeeksi vähän lisävapaita, ja pidin täyden viikon loman. Sen kunniaksi päätettiin lähteä minireissuun, kun ei olla hyvään toviin missään käyty. Siispä sunnuntaina pakattiin auto ja lähdettiin suoraan Texansien kotipelin päätteeksi matkaan. Tämä tarkoitti tietenkin sitä, että Andre pääsi mukaan katsomaan maailmaa. Turvavöissä tietysti, liikenneturvallisuus ennen kaikkea!
Meidän kohteena oli pieni paikka nimeltä Fredericksburg, joka sijaitsee tuolla keskempänä Texasia, alueella jota kutsutaan Hill Countryksi. Ja tähän täysin lättänään Houstoniin verrattuna olikin kyllä varsin mukavat ja mäkiset maisemat, joissa pari päivää meni kovin mukavasti. Fredericksburgille tyypillisesti me vietettiin meidän miniloma sellaisessa Bed & Breakfast -paikassa, jossa meillä oli ihan ikioma mökki meidän isäntien takapihalla.
Meidän parin päivän kämppä oli oikein kiva ja kotoisa, eikä vähiten sen vuoksi että kylpyhuoneesta löytyi poreamme, joka tuli testattua heti sunnuntaina päästyämme perille, ja vielä uudelleen maanantain ulkoiluvoittoisen päivän päätteeksi. Tiistaina ei enää ehditty kun silloin lähdettiinkin jo takaisin kotiin...
Erinomaisen sijainnin ja poreammeen lisäksi yksi paikan parhaista puolista oli aamulla ovelle kannettu valmis aamiaistarjotin, joka piti sisällään valtavan ja herkullisen aamiaisen. Sen avulla jaksettiin pitkälle päivään.
Me tosiaan päästiin perille sen verran myöhään sunnuntai-iltana, ettei poreammeilun lisäksi muuta ehditty. Maanantaina lähdettiin ulkoilemaan kahteen eri lähialueen kohteeseen, joista kirjoittelen erikseen omat jutut koska otin tuttuun tapaani ihan tuhottoman määrän valokuvia. Ulkoilupäivän päätteeksi käytiin syömässä Fredericksburgissa useaan kertaan vierailleiden kavereiden suosittelemassa kellariravintolassa, Rathskellerissa.
Illallisen päätteeksi oli vielä mukava kävellä hetki kaupungin kauniissa historiallisessa keskustassa. Alue on täynnä pieniä somia puoteja, jotka oli jo koristeltu jouluvaloilla.
Tiistaina käveltiin keskustassa vielä päivänvalossa lisää ennen kotiin lähtöä. Mentiin muutamaan puotiin sisäänkin tutkailemaan mitä niistä löytyy, mutta mitään ei tarttunut matkaan. Me kun ei olla mitään kovin innokkaita shoppailijoita, vaikka etenkin tuollaisissa pienissä puodeissa on joskus hauska käväistä katselemassa.
Kaiken kaikkiaan meillä oli oikein onnistunut miniloma Fredericksburgissa, ja ymmärrän hyvin miksi kaverit tykkäsivät siellä käydä. Ehkä mekin mennään vielä joskus uudestaan, kuka tietää.

Rauni kirjoitti...

Ompa hauskan nköinen pikkukaupunki.
Varmaan kiva kulkea välillä mäkiä ylös ja alas.
Andelle terkkuja.

Andy kirjoitti...

Jep, oli kiva nähdä vaihteeksi ihan erilaisia maisemia. :)