sunnuntai 16. tammikuuta 2011

Yllätyssynttäreitä ja vihaisia lintuja

Villen pomo täyttää maanantaina kunnioitettavat 50 vuotta, joten eilen järjestettiin herralle yllätyssynttärit. Paikalla oli vähän vajaa 60 vierasta, koostuen sekä labran nykyisestä väestä että pomon entisistä opiskelijoita ja myös opettajista. Vaimo oli luonnollisesti juonessa mukana, joten paikalle valejuonen avulla huijatulla miehellä ei ollut aavistustakaan illan todellisesta luonteesta. Illan mittaan syötiin hyvin ja kuultiin useampi aidosti viihdyttävä menneitä muisteleva puhe. Kaiken kaikkiaan siis varsin kivat juhlat, ja itsestänikin oli mukava tavata taas Villen kivoja työkavereita.
Tänään ollaankin sit jalkapallon vilkuilun ohella tehty jotain ihan muuta. Jos joku ei vielä ole kuullut, on Rovion mobiilipeli Angry Birds valloittanut maailmaa jo jonkin aikaa. Mielettömäksi hitiksi kohonnut huvitus on ihan kultti-ilmiö, mutta itse olen vältellyt siihen tutustumista, koska olen kuullut että se koukuttaa välittömästi. Ja minä nyt satun olemaan lievästi ilmaistuna varsin helposti addiktoituva ihminen. Pelin ilmaisversio on kuitenkin ollut ladattuna iPodilleni jo jonkun aikaa, ja kun Ville halusi tänään nukkua vähän pidempään kuin minä, päätin viihdyttää itseäni klikkaamalla pelin auki. No sehän johti sitten siihen, että hetken päästä oli pakko ladata se täysi versio. Ja sit Villekin halusi kokeilla, ja kun mies omi iPodin, piti minun ladata peli myös Macille. Tässä me nyt sit pelataan sohvalla rinnakkain ja kilpaillaan siitä kumpi pääsee tasoja läpi nopeammin (minä). Tää oli niin nähtävissä.

Kuva lainattu Rovion sivuilta.

2 kommenttia:

rauni kirjoitti...

Yllärisynttärit on aina hauskoja, muistaen täällä yksiä tasavuosi- ylläreitä.
Suomalaiset on taas yltäneet maailmanmaineeseen kehitellessään tuon pelin.

Andy kirjoitti...

Niinpä kai, vaikka itse olen kyllä sen verran tylsä ja vissiin tosikko, että en oikein tykkää tuollaisista yllätyksistä. Siis omalle kohdalle, muita yllätän mieluusti, jos on syytä uskoa että kohde itse pitää ylläreistä. ;)