tiistai 19. tammikuuta 2010

Ärsytys

Miten kuljetusfirmojen (FedEx, UPS, jne.) pitäisi toimia: Soita ovikelloa, pyydä allekirjoitus, anna paketti. Tai vaihtoehtoisesti soita ovikelloa ja jos kukaan ei avaa, jätä oveen ilmoitus paketista ja vie paketti toimistoon.

Miten kuljetusfirmojen (FedEx, UPS, jne.) ei pitäisi toimia: Vie paketti toimistoon ja luota siihen että asiakas saa jossain vaiheessa vihiä pakettinsa sijainnista.

&%#/&"&%# sentään, mutta ottaa muuten päähän. Viime viikolla odottelin meidän kuujulistetta, kun satuin olemaan kotosalla sinä päivänä kun toimituksen arvioitiin saapuvan. Ketään ei kuitenkaan kuulunut, vaikka aamupäivällä olinkin tarkistanut nettiseurannasta että paketti tosiaan on siinä viimeisessä kuljetusvaiheessa. Iltasella kurkkasin sitten nettiseurantaa uudestaan ja siellä lukee kuinka paketti on toimitettu. Jaa? Ei meillä vaan kukaan käynyt. Vaan toimistostahan se sitten löytyi, ovat kiikuttaneet sen sinne vaivautumatta edes tuomaan meille ilmoitusta asiasta.

Eilen sitten odottelin taas pakettia, tällä kertaa Amazonilta. Tai en minä sitä oikeasti aktiivisesti odottanut, kunhan olin taas kotosalla ja muistin että toimitus oli arvioitu maanantaille. Ja kun taas ei mitään kuulunut, päätin vilkaista nettiseurantaa. Ja mitä siellä lukee? No luonnollisesti että paketti on toimitettu. Voi &#%"#& mää sanon.

Ei pelkästään se, että näiden firmojen (oli muuten eri lafkat kyseessä näissä tapauksissa, eikä kumpikaan ollut UPS, joka ei ole pettänyt mua ainakaan vielä kertaakaan...) oikeasti kuuluu tuoda paketit kotiin asti ja jättää ne toimistoon vain siinä tapauksessa ettei kukaan ole kotona, vaan se, ettei mun mielestä voi olettaa että kaikki kyttää nettiseurantaa niin ahkerasti kuin minä. Ja minäkin katsoin oikeasti vain siksi, että satuin puolivahingossa muistamaan että mitkä päivät oli arvioitu toimitusajankohdaksi. Toisivat nyt edes sen lapun oveen, jos eivät jaksa niitä hurjan isoja ja ihan tosi painavia pakettejaan kantaa.

Ei kommentteja: