keskiviikko 23. syyskuuta 2009

Alkais jo riittää...

Mä en ihan tosissaan jaksais tätä yskää nyt enää kauheasti kauempaa. Miksi sen täytyy aina iskeä, miksei mun flunssa vois vaan parantua ilman tätä viheliäistä köhävaihetta? Jos sais valita, olisin sitä varsinaista flunssaa ottanut mieluummin nää ylimääräiset päivät, sen verran rasittaa jatkuva köhiminen.

Yskä on oikeasti ärsyttävintä kaikesta. Siinä ei auta mikään määrä tahdonvoimaa kun kurkkua kutittaa niin tuhottomasti, että se yskä vaan tulee väkisin. Ja sit kun yskii koko päivän, tuntuu kurkku lopulta siltä kun olis raastinraudalla vähän hinkattu. Puhumattakaan siitä, että koko aika yskiminen aiheuttaa ainakin mulle ihan järkyttävää päänsärkyä, etenkin silloin köhimisen hetkellä, mutta riittävän pitkään jatkuttuaan se on aika pitkälti kokoaikaista. Kuka tällaista kestää?

Pahoittelen massiivista valitusta, mutta harmittaa oikeasti ihan vietävästi. Ja Villen ostama yskänlääkekin on ihan ennätyksellisen pahan makuista...

3 kommenttia:

rauni kirjoitti...

Ei hyvänmakuista yskänlääkettä ole vielä keksittykään, kaikki ne maistuvat pahalta. Kokeile sellaista konstia, että pistät jääpalan suuhun, kun oikein yskittää. Mulla usein auttaa, tai ihan kylmä vesi. Se kylmä voi helpottaa niitä huuliakin, ja heitä pian pois mokomat liuskat.

Olli kirjoitti...

Kun USAssa monet meillä olevat reseptilääkkeet ovat reseptivapaita, niin apteekki on varmasti ihan oikea osoite etsiä sopiva yskänlääke. Tuo pahanmakuisuus lienee kuitenkin siedettävämpää kuin jatkuva yskänärsytys ja päänsärky. Jos se nykyinen lääke ei tehoa, niin uusintakäynti apteekkiin ja oireen kuvaus varmasti auttavat. Hellä puolisosi varmaan auttaa ellet itse mene apteekkiin.
Paranemisterv, Olli

Andy kirjoitti...

rauni: Mulla muuten auttaa kanssa se, että juon vettä kun yskittää. Villen mielestä tämä(kin) on varsin outoa, mutta kiltisti se aina tuo mulle vesipullon yöksi viereen. :)

Olli: Mä sanoin Villelle että tuo sellaisen kunnon kolmiolääkkeen mikä vie suunnilleen tajun, mutta se toi tuollaista ihan nössölääkettä vaan... ;) Olis siellä niitä kolmiolääkkeitäkin ollut, ihan reseptivapainakin.