torstai 1. lokakuuta 2009

Kotihousut

Mulla on aina ollut tapana käyttää erillisiä kotivaatteita. Siis jotain löysää, resuista ja erityisen sopimatonta julkisille paikoille. Oon ihan ennätysnopea vaihtamaan ne "oikeat" vaatteet näihin rönttövaatteisiin heti kun kotiovi takanani sulkeutuu, olettaen ettei mukana tullut muita kuin Ville. Parhaat kotihousut ikinä oli mahdollisesti historian rikkinäisimmät farkut. Muutenhan farkut ei kuulu tähän kotivaate-kategoriaan ollenkaan, mutta nää olikin ihan poikkeukselliset. Ne aloitti elämänsä ihan tavallisina farkkuina, mutta ajan kanssa ne muotoutui täydellisesti mulle sopiviksi ja, mikä tärkeintä, meni rikki. Minä oon täysin ompelutaidoton yksilö, joten äitikulta niitä korjaili pariinkin otteeseen, kunnes mitään ei enää ollut tehtävissä. Ja siinä vaiheessa niistä tuli parhaat kotihousut ikinä. Enemmän reikää kuin kangasta, täysin siivottomat ja siveettömät käyttää, mutta kotosalla kun kukaan ei nähnyt, mukavimmat housut mitä tiiän. Kaikki ei kuitenkaan jakanut mun rakkautta näihin farkkuihin (tai farkkujen jämiin...), koska äitikulta esimerkiksi yhdessä vaiheessa totesi, että jos hän vielä kerran näkee niistä vilauksenkaan, hän polttaa ne. Ja sit mä piilotin ne äitiltä, mutta jatkoin onnellisena niitten käyttämistä.

Farkut tuli elinkaarensa päähän silloin kun muutettiin Villen kanssa yhteen. Suoritettiin samalla tehokasta karsintaa molempien omaisuuksille, enkä pystynyt pelastamaan farkkuparkoja Villen tuomitessa ne roskiskamaksi. Oon aina epäillyt että tämä saavutus on yksi suuri tekijä siinä, miksi meidän äiti pitää Villestä niin kovasti... Vaan ei auttanut, farkut meni ja uudet kotihousut oli saatava. Hankin sit sellaiset punaiset ihanat lököttävät kangaspöksyt, jotka on palvellut hienosti siitä asti. Ne on täälläkin mukana. Ja nekin alkaa olla melkoisen rikkinäiset. Sinnikkäästi mä ne monena iltana jalkaani kiskon yhä, vaikka Ville nauraakin niille estoitta ja sanoo että niissä on kohta enää vain kaksi irtolahjetta, jos sitäkään. Ja tottahan se puhuu, etenkin kun ne ratkesi eilen illalla taas vähän lisää. Joten ehkä mä alistun kohtalooni ja sijoitan uudet kotihousut ostoslistan kärkisijoille. Toivottakaa mulle metsästysonnea.

6 kommenttia:

Olli kirjoitti...

Miten tulikin mieleen seuraava juttu:
Emäntä jutteli aidan yli naapurilleen ja sanoi miehensä aloittaneen taas kevään kunniaksi käyttää golf-housuja. Kun naapuri ihmetteli miten nuo raihnaiset housut nyt muka golf-housuja muistuttaa, niin siihen emäntä: ”Niissä on 18 reikää”.
Vanhoissa asioissa saattaa piillä uskomattomia vivahteita!
Olli

helka kirjoitti...

Eiks sieltä löytyis jotkut Rice-collegepökät?

rauni kirjoitti...

Muuten oikein, mutta mä kyllä paikkasin ne ainakin pariinKYMMENEEN kertaan. Odotas kunhan mä nään ne punaiset koti"housut" tai oikeammin ne kankaanriekaleet, niin mä lupaan polttaa nekin.

Andy kirjoitti...

Olli: Haha, mulla niitä reikiä on toistaiseksi vähemmän, mutta ne on sit taas vastaavasti ihan valtavan kokoisia... ;)

helka: Löytyis varmasti, miksei mulle tullut toi mieleen..?

rauni: Et sä nää, kun mä pistän ne piiloon.. ;)

mama kirjoitti...

aah, kotihousut. jotka etenkin petun kanssa tunnemme paremmin nimellä "mul on nyt sortsit -sortsit". eli just semmonen vaatekappale, jonka kans on tosi ihan oleilla kotona, mut joka ei millään lailla muistuta alkuperästä ulkoasuaan. eikä yleensä jätä häveliästä vaikutelmaa. 8-)

mut sitä mun on kyl ny pakko kritisoida, et eihän kotihousuja voi ostaa, ne muodostuu jonkunnäkösen muhimisprosessin seurauksena spontaanisti jostain riittävän vanhasta vaatekappaleesta!

Andy kirjoitti...

Mä olen erimielinen, kyllä kotihousutkin voi ostaa. Joskus ne siirtyy kotihousuiksi jostain alunperin "oikeista" housuista, mutta jotkut on nimenomaisesti sitä varten hankittuja. Täydelliset niistä toki tulee vasta ajan kanssa.. ;)