keskiviikko 1. heinäkuuta 2009

Yökyöpelit

Paikallisten työtottumukset on yllättänyt mut aika lailla. Yleensä positiivisessa mielessä. Tarinat kun etukäteen pelotteli aamusta yöhön töissä roikkuvista tutkijoista, joilla tuskin on elämää kampuksen ulkopuolella. Se on varmaan tää etelän helle, kun saa ihmiset rentoutumaan. Kuten olen aiemmin todennutkin, niin täkäläisten yleisin työaika tuntuu olevan suunnillen yhdeksästä viiteen.

Mutta toisaalta nää on kyllä ihmeellisiä yökyöpeleitä. Yliopistolla on eräs yhteiskäytössä oleva laite, jota minäkin tarvitsen, mutta valitettavasti se on varsin varattu. Eikä mulla ole lupaa käyttää sitä itsenäisesti ilman koulutusta. Työkaveri kuitenkin halusi mieluummin tulla tänään töihin illalla yhdeksältä kuin aamulla kahdeksaksi. Niinpä olen siis juuri lähdössä töihin, toisen kerran tänään.

Eikä siinä vielä kaikki. Meidän jälkeen laitteella on varauksia aamukahteen saakka, vaikka huomenaamulla laite olisi vapaana aina yhdeksään saakka. Ja sama meininki jatkuu päivästä toiseen. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne päivät, kun laitteella on käyttöä ennen yhdeksää. Minä voisin kyllä tulla jo kahdeksalta, mutta kun sitä laitekoulutusta on luvassa vasta puolen vuoden päästä...

4 kommenttia:

rauni kirjoitti...

No olettehan tekin jonkin asteisia yökyöpeleitä Tarjan kanssa. Tai Tarja ainakin on aina ollut ja kai sinäkin olet siihen jo oppinut, ellet jo aiemmin ollut. Niinpä sinulla ei kai ole sen suhteen vaikeuksia, ainakaan hereillä pysymisessä.Olen todennut, että iltaihmiset ovat illalla vireimpiä kuin aamulla.Minä olen aamuihminen ja olen vireimmilläni aamuisin. Opiskellessani heräsin aamuviideltä lukemaan ja päähän jäi, mutta iltalukeminen meni kyllä harakoille.

mama kirjoitti...

no kuka sitä ny ennen yheksää pystyy mihinkään aivoja vaativaan toimintaan? viimeks ku ite olin sunnuntai-aamuna hereil kaheksalta, ni päätin kävellä satamaan n. 4 minuutin bussin odottelun sijaan (yhdistyksen maksama piknik-risteily, enhän mä muuten ois hereil ollu). jos tää ei osoita täydellistä aivotoiminnan puutetta, ni en tiä mikä sitten.

bongasin noista pride-kuvista ton ricen yliopiston logon(?), mut mitä ihmettä noitten kolmen systeemin ois tarkotus esittää? ne näyttää ihan mutantti-pakastebroilereilta, joilla on pään paikal jakautumisvaihees oleva hedelmöitetty munasolu? ...minkä rorschach-tulkitsijan maailma on mussa menettänykkään. 8-)

marketta kirjoitti...

Tämä lienee ominaista näille kuuman ilmanalan maille. Ihmiset näätsen eivät pysty kuumuuden takia tekemään mitään järkevää iltapäivällä, ja sentakia toimeen ryhdytään kun ilta vähän viilenee ja jatketaan saman tien aamuyöhön saakka. sitten ei tietenkään voi nousta aamukahdeksalta, ymmärrättehän. Täällä Sisupussilla aletaan oppia oikeille tavoille.

Ville kirjoitti...

Rauni: Ollaan hyviä torkkumaan aamuisin, joo. Ja ennen yhtätoista illalla on turha edes yrittää saada unta.

Mama: Ei viikonloppuisin kannata ennen kymmentä edes raottaa silmiään. Ne ihmeelliset mutanttiotukset Ricen logossa on pöllöjä.

Marketta: Täällä on onneksi ilmastointi kaikkialla, joten vuorokausirytminsä voi valita vapaasti. Sitä en kyllä ymmärrä, kun täällä näkee lenkkeilijöitä keskellä päivääkin lähes 40 asteen helteessä. Fiksummat tosin on liikkeellä aikaisin aaamulla tai myöhään illalla.